30.01.2009

Jeg ble gift på The Woodrose Club

Som en Brigadeer, dvs. en som bor på Brigade, er man medlem av klubben. Et must for oss beboere. Jeg er fortalt at dette kom med leiligheten. Jeg skal bare møte opp, vise frem kontrakten og så er jeg ”inne”. Ved inngangen til The Woodrose Club, må jeg forbi en taus vakt, samt en resepsjonist med plettfri dress, som i tillegg er utstyrt med et kritisk blikk.

- Hi Sir!
- Hi…
- Sir, are you a member here?
- No, but I live here.
- I see, Sir. You still need to be a member here, before you could use our fascillities… Sir.
- But I live here!
- You need a letter of intent, from the owner, Sir.
- What, I was told that…
- Sir, no. You need this letter, then you fill in the form, pay the deposit, hand in the photo and then you may use the club… Sir.
- Ok… I’m sorry about that, a glitch in the communication here. You’ll get your letter tomorrow.
- Fine Sir, thank you. See you tomorrow then, Sir.
- Bye.

Tre telefonsamtaler senere er jeg klar. En samtale til koordinatoren, en samtale til kontraktsmannen og en telefon til huseier. Kort tid etter var brevet er under konstruksjon. Jeg drar fra jobben med god samvittighet. Privatsjåføren svinger unna en ku med en kalv og kjører meg til en bedre restaurant, der jeg spiser og slapper av. Neste dag drar jeg på kontoret som vanlig. Ut på dagen får jeg beskjed om at brevet var levert klubben og at alt skulle være i orden. På vei hjem stopper jeg igjen innom klubben.

- Sir…
- Ah, yes - there was this form I should fill inn…
- Here it is, Sir… We have got the letter of intent, Sir.
- Good.
- Just fill in the blanks, Sir.
- Right, and here’s mine photo to go along with it.

Jeg skriver og skriver. Fullt navn og adresse. Firmaadresse. Telefonnummer. Epostadresser. Sjekker med kontoret på telefon. Sjemaet er nesten utfyllt, da jeg kommer til nest siste punkt. Marriage Aniversary. Bryllups jubileum. Jeg har jo kjæreste. Og hun skal hit en tur. Men vi er ikke gift, akkurat. Da slår det meg, menn som meg er gift i India. Punktum. Og kjærester som bor fast her i komplekset, er ikke lov. Tankene raser fort. Jeg tar en beslutning.

- So, I got married last year….
- Yes, Sir.
- Then I’ll fill inn 1, there then?
- Yes, Sir, and the name and the birthdate of your wife, on the other side of the form, please.
- Okay, I’ll do that.
- Ain’t she here?
- No, she’ll be coming down later on.
- And her photo, Sir?
- I don’t carry that with me, I’m sorry.
- Ah, don’t worry Sir. Just hand in a photo of her when she’s arriving here and we’ll fix her a membershipcard instantly.
- Thank you.

Jeg setter punktum og skriver under. Leverer fra meg arket og ser på resepsjonisten.

- It will be approx. 10 working days, Sir.
- Ok, you’ll send me an email then.
- We will, Sir, we will.
- Thank you.
- There is just one small detail, Sir, the club fee…
- Yes?
- 5000 rupees, please.
- Do you accept VISA?
- Certainly, Sir.

Jeg drar kort og taster kode. Skriver under, selv om det ikke er nødvendig. Nikker farvel. I det jeg går ut døren slår det meg. Jeg har akkurat giftet meg. Bruden var ikke tilstede da dette ble fastslått. Jeg bare håper hun liker tanken som min Mrs.

----------------------------------------------
Mental Goalie:
The part of your brain that keeps you from saying out loud the evil / stupid thoughts that are sometimes your first response to questions or situations...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar